Werkwijze psycholoog voor ondernemers

De eerste stap is een gesprek om kennis te maken. Je vertelt over jezelf en wat je bezighoudt. Om een beeld te krijgen van jou als persoon gaan we in op je verleden en huidige situatie: met welke waarden ben je opgevoed? Wat is je achtergrond? Waarom ben je ondernemer geworden?
Kortom een goed gesprek over jou. We bespreken waar je mee zit, hoe dit volgens jou is ontstaan en wat voor jou werkt en wat niet.
In de volgende gesprekken gaan we op zoek naar de oplossing door wat dieper op bepaalde situaties in te gaan.

Nadat we jouw ondernemersvaardigheden hebben ontwikkeld, bekijken we de zaak vanuit de klant. Welke psychologische beïnvloedingstechnieken kun je toepassen in jouw bedrijf. Wanneer je personeel in dienst hebt begeleiden we samen je team met individuele coaching on the job of een training.

Het doel is zaken vanuit een ander perspectief te bekijken, inzicht te krijgen in gedrag en technieken te leren om het beste uit een situatie te halen.

Zie ook voorbeeldvragen van een intake gesprek. of bekijk de persoonlijkheidstest

Locatie, een kijkje in de keuken.

Ik ben geïnteresseerd en kom bij je bedrijf kijken om te horen wat je doet. Gedrag is het beste te begrijpen als je kan zien waar het gebeurt.
Wanneer je het prettiger vindt om buiten de deur af te spreken, kiezen we in overleg een locatie bij je in de buurt. Als de conditie het toestaat, is een wandeling een frisse manier om van gedachten te wisselen.

Intake: duidelijk krijgen van je behoefte.

Op basis van een goed gesprek stellen we een plan van aanpak op. Dit baseer ik niet alleen op theoretische kennis, vanaf mijn 15de ben ik werkzaam binnen verschillende organisaties en dus kan ik ook putten uit praktijkervaring.

De aanpak is gericht op resultaten.

Je leert hoe je op eenvoudige manier gedrag kunt veranderen. Gemiddeld volstaan 5 uren om alles logisch op een rijtje te krijgen.
In sommige gevallen spelen we situaties na of krijg je feedback over je gedrag. Soms is een bezichtiging en eerlijke opbouwende kritiek voldoende.
In volgende afspraken, bespreken we de resultaten en bouwen we verder.

Je kiest voor samenwerking : 1 + 1 = 3.

Hoewel ik breed ontwikkeld ben, zijn er ook zaken waarin ik de hulp van anderen aanneem.
Werk je zelf samen met verschillende “vaste” mensen. Als onafhankelijke derde begeleid ik besprekingen met bijvoorbeeld je eigen webdesigner of leverancier, want samen kom je tot betere resultaten.

Tijd voor actie op een moment dat je past.

Je tijd is kostbaar. Je openingstijden vallen vaak samen met de werktijden van andere bedrijven. Het is mogelijk bij DIL buiten je eigen werktijden af te spreken, zoals in de avond of in het weekend.

Telefonisch of online sessie om snel te schakelen.

Soms vind je het prettig even snel te bellen of via internet contact te hebben voor een klankbord of advies.

Borging en evaluatie, blijvend resultaat.

Na het traject hebben we contact om je actieplan te evalueren en ervaringen te bespreken. DIL vindt goede nazorg erg belangrijk, daarom houden we niet alleen graag contact, maar vinden dit een vast onderdeel van onze werkwijze.

Lees verder welke ondersteuning bij jouw behoefte past.